Vrakuňáčik > Činnosti škôlky > Projekty > Systém učenia NTC
Vzdelávací systém NTC
Je systém vzdelávania vyvinutý neurofyziológom Dr. Rankom Rajovičom, ktorý je zameraný na:
- zvyšovanie celkového potenciálu dieťaťa hlavne v rannom veku
- na zvyšovanie efektivity využívania mozgovej kapacity
- na celkovú stimuláciu v období, keď si dieťa neustále vytvára schémy a vzorce rozmýšľania a vlastné názory
75% všetkých neurónových prepojení je založených do veku 7 rokov, z toho 50 % vznikne do veku 5 rokov pri správnej stimulácii. Pri tejto metóde sa vyžíva u detí prirodzený záujem a zvedavosť vyvolaný pomocou zaujímavých úloh, hier, otázok a hádaniek, ktorými sa rozvíja funkčné myslenie detí.
Zavádzanie programu NTC podporuje:
• zvyšovanie počtu neurónových prepojení
• rozvíjanie rozumových schopností dieťaťa
• odbúravanie narušenej schopnosti koncentrácie a nedostatku pozornosti
• rozvoj koordinácie pohybu a motoriky
• funkčné myslenie - rýchle premýšľanie a argumentácia
• rozvoj talentu u detí
NTC systém je realizovaný v troch fázach:
1. dostatočná stimulácia rozvoja nervových prepojení v mozgu:
a. cvičenia na motoriku – udržanie rovnováhy, rotácia okolo osi tela, skákanie na trampolíne
b. cvičenia na grafomotoriku – modelovanie z plastelíny, krčenie papiera, zapínanie gombíkov, puzzle, hranie guľôčok
c. cvičenia pre akomodáciu oka – naháňačka, kotúľanie a hádzanie lopty, skákanie cez gumu, prekážky
2. stimulácia rozvoja asociatívneho myslenia:
a. spoznávanie symbolov a porozumenie ich významu (značky automobilov, firiem, dopravné ..., písmená v krátkych slovách s obrázkom)
b. abstraktná klasifikácia a triedenie (s učením sa symbolov zástav pribúda ich triedenie - farba, na tie s kruhom, hviezdou ..., pexeso)
c. hudba – počúvanie, spievanie, hranie na nástroji, tvorenie, prežívanie
3. stimulácia rozvoja funkčného myslenia:
hádanky, rozprávky, hlavolamy, hľadanie riešení, logické myslenie